Sunday, December 26, 2010

Mencintai x semestinya Memiliki


jadik DR LOVE plak...huk3..
just tiba2 rase nk mncoret bnde nih...
sebelum tuh...tgk video nih dulu...EnJOY!!


nih plak lirik dia...shuke lagu nih..tgk VC dia pun besh...tergerk nk coret nih pun sbb vdeo nih lah...huk3

Lirik Lagu Sheila On 7 Hari Bersamanya

hari telah berganti
tak bisa ku hindari
tibalah saat ini 
bertemu dengannya

jantungku berdegup cepat
kaki bergetar hebat
akankah aku ulangi
merusak harinya

reff:
mohon tuhan untuk kali ini saja
beri aku kekuatan
tuk menatap matanya

mohon tuhan untuk kali ini saja
lancarkanlah hariku
hariku bersamanya
hariku bersamanya

kau tahu betapa aku
lemah di hadapannya
kau tahu berapa lama
aku mendambanya

repeat reff

tuhan tolonglah (hari bersamanya)
tuhan tolonglah (hari bersamanya)

repeat reff

hari bersamanya, hari bersamanya
hari bersamanya, hari bersamanya
hari bersamanya, hari bersamanya
hari bersamanya, hari bersamanya

oh tuhan tolonglah (hari bersamanya)
tuhan tolonglah (hari bersamanya)

kisah dalam lagu...

huhu...boy yg comey nih...minat kt gurl yg amat cute tuh..tp tiap kali dia mndekati dat gurl..pasti dia akan melukakan dat gurl..memg nmpak lucu..tp kalo didalami mksud d sebalik..sakit jugak dat boy sbb walopun dia inginkan dat gurl..he has to stay away...for her own good..

hmm...kdg2 seseorang tuh have to forgo his/her own feeling just for his/her lover.just to let their kekasih happy...kan??btol x?? btol lah....skiranya khadiran kite hanya mmbuatkan org terluka...dan sentiasa tdk tenang..wat for kan?? kebahagiaan sebenar adalah let org yg kite syg gembira...even bukan dgn kite, agreed?? hehe...mstilah sume agreed..dah itu yg selalu pujangga cinta cakap..hoho..tp nk laksanakan tuh yg payah tuh...btol?? setuju lagi..x de kije lain agaknye...tp itu memg sebenar2 hakikat yg perlu diterima bagi org yg d alam percintaan nih..

bagi sesiapa yg berani menyahut cabaran cinta....segala pahit perit..manis...masam...masin percintaan kene telan lah kan...bukan sekadar manis percintaan je yg harus dipikirkan..wat do u expect.??everything have their own pro n cons...really cant deny it..

Cinta...

apabila bercinta, kita harus lepaskan ia, sekiranya ia kembali padamu, bererti ianya tercipta untukmu selamanya......

apa2 pun...cinta HAKIKI hanya cinta yang ESA......selagi ada masa, grab ur chance k?? daa!!


Wednesday, December 22, 2010

Gila Bola..

hoho...lamenye x mncoret pape..hehe....syian kisah kasih aisya...ok..da lme x ngadap lappy ke..pc ke...hm..cuti pnjg nye pasal kn..kt umah x de mud nk tlis syume 2 nih...hehe...


ok..sbut sal bola...antara pcaye atau tdak...sy memg x de lah minat sukan...tlibat dlm sukan pun xpnah...dokto ckp sy asma dr kecik..hahaha..so..memg x msuk sukan lgsung lah...dolu2 org mrentas desa ke..sukaneka ke. jdik tukang bg air...jaga garisan...org camping pun  x join..betapa nye driku nih x tdedah dgn kegiatan sukan nih..hmm...ok lah...besa2 da tua2 nih..baru lah pandai nk mrentas desa ke..ape ke ..


tp..kalo sbut sal bola sepak..kalo bkn...team terengganu or malaysia main..x de mkne sy nk tgk k??hahahaha...itu kenyataan smpi skrg...kalo badminton ke...bowling ke..sonot gak nk tgk..hik3...even bukan team ganu ke mesia..hehe..


tp kan...15hb arituh...sy telah mmbuat sesuatu yg x pnah sy buat lah...tgk bola kt stadium??xpenah2 dibuat lah..tuh pun scara sudden...tnpa sbrg prncgn..tetiba je..pegi jelah kan...nk tgk game ape??tgk game nih..


can u believe it???


nih plak tiket kami...






haha...memg sgt x mnyangkakannye puun...sy g tgk bola kt stadium bukit jalil...memg sgt2 trasa asing dan pelik dgn sume situasi tesebut...tp sy nk mmberi satu fakta d sini......rupa2nya...masih ade tmpt yg kite boley tgk ramai  golongan lelaki dr prempuan..tau ktne??kt stadium nih lah...hoho...nisbah nye...x ley nk ckp..bkn x de pmpuan..ade..tp sgt sikit lah...hmm..pglmn baru tau...huk3 yg pling besh...aritu sy n kwn sy berpose..bukak pose sandwich jer..huk3...nk tgk bola nye pasal...crazy x??hahaha


bgini lah situasinye...sgt gamat n havoc kot..


pdg bola dr sudut pndg sit kami


fokus kt screen sbnarnye


pminat fanatik yg amat2 havoc


masa awal2 tuh...cam biasa2 je..tp pminat yg fanatik mmbuatkan keadaan sgt havoc lah...wat wave lah..mcm2...sonot2..memg diakui..lain lah rasenye...tau x pe yg lain?? 


1- lpas tiap kali cubaan gol ke gol ke...x de preview balik..sbb tgk live..hehe...


2- x de org wat ulasan..so wat ulasan sesama sdrik plus ulasan yg x besh dr org2 yg mcm pndi bola d sekeliling...hahaha..


3- lg satu..sape yg sumbat gol pun x tau...main sorak jer...sbb nye adelahnye pun..men buta je..x tau pun pmain malaysia nye no jersi..hehehe..yg ku tahu...pnjaga gol dgn pmain no 9..nursyarul...yg lain..x knal tau..hahah...ni lah kibatnye bila pmpuan tgk bola...men redah jer..bak kata nadia AF..REDAH AJER!!


moment yg pling klako...pd minit ke brape ntah...sume bgn besorak...melompat bagai nak rak..tp sbnrnye..x gol pun..hahaha.. da rasa plik..tp bila org lain besorak sakan...tepuk lah tgn kan..upenye x gol..hahahah...tp pnantian berakihir bila gol dsumbat pd separuh masa kedua...tp sgt2 suke tgk gelagat penjaga gol malaysia kot...besh tgk dia mnangkis segala serangan bola2 tersebut..hehe...


ade satu ayat yg sy dpt tyme tgk bola tuh..." pe klas tgk bola ayu mcmtuh..cuba bersorak ke ape ke..nih..duk diam je..pling kuat tepuk tgn..hahaha..."


then..perasaan sgt sonot bila game berakhir dgn 2-0..yeay2!! Malaysia menang!! moment pling besh...last2 tuh..kami trun pdg dan amik gambo dgn pemain...sbb nye tgu dorg naik bas..giler x??


posing kt tiang gol pun jadik maa!




besh sgt2...
bsama hero yg encem banget


satu lagi yg sy nak akui d cni...lpas sy tgk scra live sume2 pemain bola kebangsaan malaysia..secara live mreka adalahnye sgt2 encem..hehe..tp x byk gambo boley d ambil..lgpun kualiti kamera tdk mngizinkan...apa2pun...mlm tsebut sgt2 mnyeronokkan dan sgt2 x dpt dlupakan...hehe...


all da besh tuk final sabtu nih !! MALAYSIA BOLEH!!!

Tuesday, December 14, 2010

Hari BahaGia Kamu....



tanggal 4 disember 2010...


hmm..merupakan tarikh keramat buat sahabat sy nan sorg nih....nama pnuh?????x yah lah..sy gtau nama manja je...nama yg sy set dlm pon sy...ateh zana...hehehe...sbb ianya adalah hari ptunangan dia ngan incik tunang dia...hihihi...


honestly..deep inside my heart...feeling really glad n happy for her..as i know...shes gone a lot to get into dat level of life....(ish btul ke omputehs aku nih..xpelah..pham2 jelah ye.hik3..) kalo ikot hati..nk g tdo sna je...nk tlg mane patot...tp bila dpikior2 kn...msti sedare mare nye memnuhi umahnye..so x pelah.....


selain teruja kwn baik sy nk get enganged,ksempatan ini dgunakan tuk jupe family dia yg da lame sy x jupe...huhu..dan jugak...gather opismate..osmet...n jugak ngan kakakku yg busuk tp ku syg iaitu..kak zaitonnisa abdul rahman...hehehe...baik punye reka name ko kak...hahaha...even fitri couldn make it...aku tau btapa trujanya ko nk g kn fitri??


pada pg itu...pjalanan dmulakan dgn bebelan kak zaiton padaku..krana...mcm biasa lah..aku lmbt..sabo ye kak..huk3...konvoi 2 kreta....smpi lnguh2 satu bdan duk dlm kreta..lame punye x smpi umah dia...smpi lah tlajak sudah!!! hahah...kne mrah ngan cik driver sebijik..hahahaha..


sesmpai je.. salam mak zana dulu...n kakak2 dia..then..tetiba..duk dpn plamin..cam wakil lelaki plak...ahaks...!! hmm..tema kt umah dia..krim...coklat n ijo...so nih lah hantaran dia tuk incik tunang dia....ikot kaler tema lah.....






then.....crik punye carik bakal tunangan org tuh..haiyya!!!...sungguh gojes kwn aku...tgh posing2 kt pelamin nan indah tuh upenye...


posing ayu punye...hik3..kontol2...


dgn anak buah ksygknnye..carah a.k.a kakak

hoho...smpi dlm kul 11 lbey..igtkan rombongan incik tunang nye da smpi...belom upenye..huk3..tgu punye tgu..dan jugak main ngan sofea..adek pd carah nih..tp asek nanges je..so bg kat mama dia balik...huk3..

nih sume shida nye pasal..dia g cubet pipi gebu si sofea tuh..sofea ilang mood twos...nanges manjang...huk3...jgn mrh shida!! 

nih antara gelagat2 kami d hari itu...

mula2 sampai...duk btul2 dpn plamin...cam rmbongan belah sane plak..huk3


masing2 dgn gaya msing2 tgu rombongan incik tunang zana


cerianya


ayu lah plop...

dan ini lah saat yg pling mndebarkan cik zana nih..seb lah zana ni x parkinson...huk3...cume nmpk lah kalutnye g ke pelamin..hik3...hoho..aku pham perasaan ko dear..centre of attention kot..sape x bdeba kn??huk3

selamat sudah jdik tunangan org...




"posing tunjuk cincin"
hehe..lpas sudah sorg..c are da kawen..bakal tunggu detik mlahirkan baby..zana pulak sudah tunang....n counting her days tuk jdik bini org la plops...huk3...pape pun..aku sntiasa doakan yg terbaik tuk kalian....smoga berkekalan bahagia smpi anak cucu..loving2 smpi tua cam bear2 kt vdeo bwah nih tau?? peace!!!


video

Monday, December 13, 2010

Amalan di Bulan Muharam...







Baca doa akhir tahun –   Selepas waktu  Asar  hari terakhir bulan Zulhijjah (Allah akan ampunkan segala dosa-dosa yang lalu).

Baca doa awal tahun -     Apabila masuk waktu Maghrib hari terakhir bulan Zulhijjah (Allah akan mengutuskan dua malaikat agar kita terpelihara dari melakukan maksiat).

1 – 10 Muharram adalah  disunatkan berpuasa.

16 perkara yang sunat dilakukan pada hari yang ke 10 Muharram 

1.    Selepas waktu Asar hari yang ke 9 Muharram

      Ambil satu bekas yang berisi air dan dibacakan surah Al-Fatihah sebanyak    7 kali (Ap abi la sampai bacaan kita pada ayat “Iyya kanak budu”  kita berdoa di dalam hati  tentang hajat kita – terutamanya untuk anak-anak.  Kemudian air tersebut disapukan ke muka anak-anak ataupun diberi minum. 

2.    Puasa sunat pada hari 9 Muharram  (Tasua’) dan 10 Muharram (Asaura). Pahalanya adalah seperti 10 ribu kali mengerjakan haji dan 10 ribu kali mengerjakan umrah. 

3.    Menyapu kepala anak yatim.  Caranya ialah dari bahagian belakang kepala ke hadapan.  Allah akan mengangkat darjat kita. 

4.    Memberi makan kepada orang yang berpuasa. Pahalanya adalah sama seperti memberi makan kepada semua umat Muhammad.

5.    Mandi sunat.  Allah akan menghilangkan penyakit-penyakit/jauhkan dari penyakit. 

6.    Menziarahi rumah orang alim. 

7.    Menziarahi orang sakit.  Sama seperti kita menziarahi seluruh anak Adam 

8.    Melebihkan perbelanjaan dari hari biasa/Meluaskan nafkah keluarga. 

9.    Bercelak mata – Boleh menghindarkan dari sakit mata 

10.   Menziarahi kaum keluarga 

11.   Mengerat kuku 

12.   Membaca surah Al-Ikhlas sebanyak 1 ribu kali.  Allah akan memandang dengan belas kasihan. 

13.   Sembahyang  sunat 4 rakaat – 2 salam  (2 rakaat x 2). (Sahaja aku sembahyang sunat mutlak 2 rakaat kerana Allah Taala) Baca surah Al-Ikhlas 15 kali bagi 1 rakaat.  Allah akan mengampunkan dosa  50 tahun yang lalu

14.   Banyakkan bersedekah.  Allah akan menggandakan pahala 1 kepada 700. 

15.   Beri makan/pakaian kepada fakir miskin.  Allah akan beri balasan 70 kali ganda semasa di dalam syurga. 

16.   Berzikir  (Hasbi Allahu wanikmalwakil, nikmal maula wanikmalnasir) sebanyak 70 kali

video


:: tragedi :: si kecil :: di pasar malam ::



just nak share ngan sahabat2 yang sudah ada anak kecil..bakal ada...ataupun adik2 kecik..

 tanggal 11hb Mac yg lalu...tepat jam 6.00 petang saya dan rakan2 memergikan diri ke pasar malam bdekatan rumah kami..
setelah buat pusingan yang ke2 di pasar tu, masing2 mula mmbeli mkanan pilihan qalbu masing2..

tiba2...aku bjln bersorangan..rupanya 2 kawan ku itu brhenti mmbeli cocok2..
aku mnunggu mreka di dpan sbuah gerai mainan...

tanpa kusedari..ada anak kecil lelaki (lingkungan 3 tahun lbey) mngekoriku sedari tadi..biasalah jln menonong..x tgk kiri kanan pun..
anak kecil tuh turut berhenti di gerai mainan menuruti ku..
sambil d tgnnnya..ada 1 plastik ayam goreng..
leka sungguh dia mlihat gajah bergerak dgn kuasa bateri itu...
sekali sekala dia bckp2 seolah2 sungguh teruja dgn mainan tersebut...

acap kali jugak dia bercakap dgnku...
aku hanya melayan..krana memg aku sgt sygkan kanak2..
tiba2 dia mndongak kpalanya..
tiba2 dia sebak..matanya bertakung air mata..merah...

dia trus pergi..
terpinga2 aku..dlm hati..aku ada wat salah ke??

dia trus terkedek2 sperti mncari sesuatu..
lalu dia rebah ...
dia mnjerit..mak3!!

rupa2nya anak kecil tuh mncari mak dia..
seluruh warga pasar mnjadi kecoh..
c anak kecil ni x mahu didokong..
dia mnangis sekuat hati..

seorang pakcik berusaha memujuknya smbil riuh brtnya..

"ada sape2 hilang anak??" 
anak kecil tuh mnangis smbil mronta2 dilepaskan..
x biasa dgn org yg x dikenali kot...

pakcik gerai mainan tuh brtnya knapa sungguh gamat pasar malam nih..
then..istri dia mnjwb..bdk tuh hilang emak..igtkan dia nih (aku lah yg dmaksudkan tu) mak budak tuh..rupanya bdak tuh salah org..

masa tu..sume ibu bapa begitu mnggenggam erat tgn anak masing2 takut pkra yg sama terjadi pd mreka...(bgitulah org melayu..sudah terhantuk baru nak tergadah)

tp aku rasa sgt x smpi hati..
si kecil menangis smkn kuat..
x smpi hati mninggalkan dia begitu..rasa cam anak sdrik plak..
huk3..sdey..
rasa mcm salah aku...

nak mlgkah pulang pun..rasa berat..tp memndgkan da dkt waktu berbuka puasa..
aku mmbtalkan hajat tuk mnunggu kesudahan kisah si kecil nih..
byk kali ku mnoleh ke blkg tuk mlihat bdak tuh..trasa sgt sdey mlihat anak kecil tuh..




thus..
kpada semua..
jaga lah anak2 baik...elakkan bawa ke tempat public..
sekiranya boley d kawal..silakan..
byk sgt kes pnculikan n jual anak skrg..

"Sediakan payung sblm hujan"
~perkongsian utk peringatan bersama.~




Oh Ibu..part 2

video


comey x video kt atas???
x de kaitan dgn mothers day..just sgt suke dgn vdeo d atas...how da bear express his mother so important to him.....


ok..kali nih...x dan nk cite sal arwah..just tringat..Alfatihah...


cite kt bwah nih d ambil dr blog kwn sy...tuk igtn syume...




Bila dahaga, yang susukan aku....mak 
Bila lapar, yang suapkan aku....mak 

Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ..mak 
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut....Mak

Bila bangun tidur, aku cari....mak 
Bila nangis, orang pertama yang datang ....mak

Bila nak bermanja, aku dekati....mak 
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah....mak

Bila sedih, yang boleh memujukku hanya....mak 
Bila nakal, yang memarahi aku....mak

Bila merajuk, yang memujukku cuma....mak 
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah....mak

Bila takut, yang tenangkan aku....mak 
Bila nak peluk, yang aku suka peluk....mak 

Aku selalu teringatkan ....mak 
Bila sedih, aku mesti talipon....mak 

Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu.....mak
Bila bengang.. aku suka luah pada..mak 

Bila takut, aku selalu panggil... "mmaaakkkk! "
Bila sakit, orang paling risau adalah....mak 

Bila nak exam, orang paling sibuk juga smpi demam2....mak 
Bila buat hal, yang marah aku dulu....mak 

Bila ada masalah, yang paling risau.... mak 
Yang selalu masak makanan kegemaranku....mak 
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....mak 

Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....mak 
Yang selalu berleter kat aku...mak 
Yang selalu puji aku....mak 
Yang selalu nasihat aku....mak 

Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....mak
(yg nih x sempat)


bila sesorang ada pasangan hidup sendiri....


Bila seronok, aku cari.......pasanganku 
Bila sedih, aku cari......mak

Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku 
Bila gagal, aku ceritakan pada....mak

Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku 
Bila berduka, aku peluk erat....emakku

Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku 
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah.....mak

Bila sambut valentine... Aku bagi hadiah pada pasanganku 
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"

Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. mak ingat kat aku

Bila-bila... aku akan talipon pasanganku 
Entah bila... aku nak talipon mak

Selalu....aku belikan hadiah untuk pasanganku 
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk emak

Renungkan:~story~
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak? 


mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah"...
Berderai air mata jika kita mendengarnya........

Tapi kalau mak sudah tiada..........
MAKKKKK...RINDU MAK..... RINDU SANGAT....n aku sentiasa rasakannya..

ehm..
Berapa ramai yang sanggupmenyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggupmencuci muntah ibunya.....

berapa ramai yang sanggupmengantikan lampin ibunya......
berapa ramai yang sanggupmembersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggupmembuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya.... 

berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....
dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......

~story sal jasa mak~

Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya.Kos upah membantu ibu:


1) Tolong pergi kedai : RM4.00
2) Tolong jaga adik : RM4..00
3) Tolong buang sampah : RM1.00
4) Tolong kemas bilik : RM2.00
5) Tolong siram bunga : RM3.00
6) Tolong sapu sampah : RM3.00

Jumlah : RM17.00


Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.


1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA

Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA

Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh siibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata,

"Saya Sayangkan Ibu".Kemudian si anak mengambil pen dan menulis "Telah Dibayar" pada mukasurat yang sama ditulisnya.

sama2lah mengenang jasa ibu bapa kita..tanpa mreka sapelah kita..
yg msih ada..berbaktilah sehabis baik..yg tiada..ingatlah hanya ada 3 benda yg msih mmpu hubungkn kita dgnnya..=)

kakak sayang mak..=) pasti kalian pon bgitu..show ur love to them..~peace~



video




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...