Wednesday, October 12, 2011

geng BC

BC...ape itu BC ye?? Budak Comel??Budak CUN?? Budak Cantek?? Budak Comot?? no no no!! ke Bas cantek??or Badak Cun?? hak3...tidak2...sebenarnya...itu nama geng sy...tp sy sdrik pun slalu lupa BC stand 4 what..so...tuk mengabdikan BC dlm memori sy...sy wat lah spesel entry bout BC...



 

BC itu stand for Bachelors Club...heheh...mgkin sbb tyme trciptanya nama tsebut, kami sume bujang2 trang tang2 belaka...tuh adalah jarik2 kecik comel kami ler...hik3...(dan agi perasan..uhhuu!!)......

 mula kamcing start event first kt PD...sblom tuh kne stayback lah...mcm2 lah..beselah..bachelor kn..so inilah golongan2 yg evelebel tuk staybck...hik3...ak ah lupa nk ckp...kami nih geng2 bachelor kt cni...





SSIG stand for?? heheh...nih dia...



owait.SSIG nih tmpt carik makan kami...tiap2 hari lapan lima lapan lima di cni....owait...kami sarapan sesama...lunch sesama...borak jgn ckp ah...kdg smpi x reti nk gi wat kije...kalo dang lepak sesama...seb boss x garang2 cume kdg tegas lah kn...hik3...

oklah..enough bout lelain...kite stret to ahli2 geng BC yg kiut lagi miut nih...yg pling sulong dan matang...jeng jeng jeng...

KAK WATIE!!!




ataupun digelarkan jugak...uji rashid SSIG n pling baru...Hang Kelebun...akak nih Librarian SSIG...sal buku2 sume tahu...pgtahuan TIPTOP lah...hik3...yg pling dia expert...ALL ABOUT KOREA...korean muvies? korean songs?? korean artist??syume2 dia tau..hik3... yg pling pnting..kak watie nih bek ati...slalu ada waktu sy susah...tocey2 kak...4 being  such a good sista...hik3

dia terkenal dgn gaya exotik dia kalo gelak....n kne pastikan ade dnding di blkg dia..kalo x...payah...hik3...suke gelak...n sgt bsungguh kalo makan...kami sume sgt setuju lah sgt2 kalo dia jadik pengacara jalan2 carik makan...sbb...dia pndai attract org makan..hanya dgn cara dia mkn..believe it or not?? BELIEVE IT!!

skrg..kami slalu g keje dgn baby baruk dia...WVL 4567...nih dia...





ahli2 tetap WVL nih...kami bertiga nih lah...pegi dan balik...sgt jarang dah gune may baby TAV skrg..hik3...thanks kaka bg tumpang!! pas nih...jgn nanges g balik keje sesorg..sbb sy pun sma gak..huk3..
part yg pling besh...sore kak watie sendap sgt...siap jdik ringtone msej kami skrg...bunyik dia gni...

U HAVE A TEXT MESEJ!!! UHHUUUU!! 

uhhu yg blkg tuh sy yg smbung...nk jugak walo sore sedap cam katak....hik3...nk upload...tp xleyh..sbb dia "HAPCIPTAK" bak kata zana..(perkataan sebenar..hakcipta terpelihara)

ok2...kite g kat kak ngah BC lak...

tadaa!!!! 




heheh..yg nih lak....digelar Dato CT SSIG...sbb dia nih big fan dato ct n yg pling pnting...gaya nyanyi..gaya lenggok...same lah...saling x tumpah...eh ye ke??hik3...pndai bgaya wo!! gaya hana tajima je dia x penah try agi...yg len sume dah...x ngapeler org lawo..huhu pakai ape pom lawo...
dia nih rame no peminatnye...no wonder lah kn...lawo...heheh...antara tmpt yg sy suke btenggek di kala boring adalah tmpt dia lah...suke usik...suke buat dia mrah...then biar muka dia jdik PUTIH KEMERAHAN2..bak kata uda..hak3...

kalo byk kje ke..stress ke...dia lah tmpt luah perasaan...kimia tuh kuat...tp x sekuat kimia MINAMI lah kn...ahaks!! rajin bebenor...kije dia da byk...ada hati agi nk tlg kije org...hak3..rajin sungguh...

akak nan sorg nih..terkenal dgn gelak hatrik dia...skali dia trik...tp gelak dia kalah dgn yg sy bakal kenalkan pas nih....eh lupe nk cakap...nama akak cum melecun kt atas nih...KAK NANA...atau dia suke gelarkan dri dia..k nanots..


yg ketiga...


IKIN





dia dikenali dgn gelaran IRIN ZAIN..ataupun Ziana Zain SSIG...sbb ape?? sbb kn dia kn...dia kn...nyanyi cam ziana woo....nk dgr ke?? ce klik link nih..ikin nyanyik....maaf tuk quality dia yg senget benget itu..itu adalah khilaf sy....hik3...tp sore dia memg mremangkn bulu roma...eh bukan bulu roma jer....bulu tlinga..hidung sume...kalo dia gelak kt depan...kt blkg...kt library aka blik k wati pun leyh dgr...Sore memg power lah....sekali jerit...gegar SSIG..hak3...


hah..lupa nk gtau...kalo ikot..dia kne lucut dr geng SSIG sbb dia da kawen...setahun yg lepas....kami sume berbondong2 g knduri dia satu opis...dan jugak merasa durian D24 yg sgt2 fresh...sedap woo!! tingat pulak insiden pakcik yg plastik dia tburai sbb byk sgt durian dia taruk..abes berterabur durian kt tepi jalan...lawak2..

kalo dgn dia nih..sy suke crik gado...tp x leyh lwan sore dia lah kalo jerit...hak2...satu yg besh sal dia...ikin nih..pakai ape pun nmpak kena je...kemas orgnya...tulisan pun cantek....tokey tudung,sume tdung berfesyen2...dia lah pelopor...then..jual kt kitorg...then..msalahnya..x kuat iman tuk menahan dri x  beli...sbb cantek2...cane?? hak3...

dan sy satu2nye suke pnggil dia kin kun...jgn marah ye..hik3


owait...jump to the last...

BFF sy da 6 tahun..kenal da 8 tahun...

ZANA




manis kn dia??? cumel sgt....hik3..

dia nih...suke tiru sy..sy msuk SSIG dia masuk...sy kuar pun dia ikot...sy pkai baju pink, dia ikot...memg suke ikot sy lah...hahahahah.....kami masuk SSIG sesama...ALhamdulillah..rezeki memihak pd kami...duk umah sewa sesama...dah lah dulu belajo UIA sesama...tp kos lelain lah..tp still department sama...dan ada kisah d sebalik kekamcingan kami pada tahun 2005...heheh...biarlah rahsia...RAHSIA KERAJAAN..

skrg??dia pun da kwen...bulan 5 yg lepas...kalo ikot..memg nk kne lucut dr BC cam kinkun jugak...tp nk wat cane...x smpi ati...hak3...lagipom dorg nih...kdg2 x nmpak cam dah kawen...sempoi je memanjang...hik3

dia nih kn...dolu2 sy kenal...sy lagi trok bab2 bologs...tp skrg mnjadik2...memg ade je pekataaan dipendekkan...digabung...mcm2..memg sesuai jdik RATU BOLOGS......

satu sal sy dgn dia nih..dr dolu hingga kini..kalo g shopping dgn dia...x pernah..ok x pernah...klo kami x beli sesuatu yg sama sebjik sejibon...sbb taste kami sama...sgt2...kaler pun sama...dan skrg dia pun da jdik minah pinky cam sy...tgk??suka tiru sy kn?? terang lagi bersuluh lagi nih...

bgitulah sal BC....sal ahli kelima x yah ckp ah kn...pemalu orgnya..hak3...







n sy ade satu vdeo tuk kamu sume...spesel..hand made...hope kalian suke...hehehe....sy syg kamu sume...






Tuesday, October 11, 2011

From Ummi Myra @ Amira Studio

salam khairiah adilah binti juha bin pudin bin derahman bin salleh,

setakat ni je mampu ambe bantu,
yang ambe delete widget-widget yang wat berat belog loading  tu ambe mintak maaf banyak deh, ambe rase macam semak ngat hehe

ambe arap deme suke deh, ambe ngantuk mate doh ni, dekat kul 3 pagi dah ni, kalo time siang ambe dok dang nok wak, nok layan budok2 ni hihi, malam je ade mase time budok2 tido, ambe arap deme jadi blogger tegar deh pas ni, rajin2 update belog, hihi n jangan lupe wat entry pasal ambe ciket muwahahaha ketawa kejam. dop eh, ambe gurau je, okeyh ambe tidow dlu ye, gambo deme tu ambe tibang dalam pesbuk deme hihi.


kalo ade nape2 deme nak suruh ambe edit n wat balik kabo deh :)

okeyh babai deme deh,
p/s: belanje big apple lok hehehe


pas bace deme delete deh, babai :)


http://amirastudio.blogspot.com

Wednesday, October 5, 2011

SKIM PERKHIDMATAN SINGKAT


pernah dgr x skim nih??eheh..nih Skim under program ransangan ekonomi negara 2009....kalau anda pekerja kerajaan...pasti aware lah sket sebanyak..heheh...dan saya...ckup2 berterima kasih dgn skim ini kerana inilah skim yg mmberi sy peluang pekerjaan sebaik sahaja saya bergelar graduan...seminggu selepas final paper saya...

ok lah...saya bekerja sebagai pegawai sps di sini...



dan secara khusunya di Bahagian Pusat Pertukaran Berita dan Bahan Penyiaran popularly known as SSIG....opisnya...di??Menara PKNS-Pj...eheh...dan main kerja product kami ialah ini...PORTAL SSIG.....ce klik..then thats what we do...tiap2 bulan pun ade event dgn pihak kedutaan...dan saya bekerja di sni...dengan kwn baik sy....




sy ala2 kembar dgn dia...sbb x pernah berpisah dari tahun 2005...isnt it great??hahah...n sgt byk suka duka dilalui bersama...n pling latest...sy dpt rezeki di tempat lain...n bakal melaporkn dri sama tarikh dgn dia...iaitu..17 oktober 2011...ayat sy selalu bagi dia...""suka tiru aku""ahaks!!

terpanggil nak tulis sal SPS..sbb?? sok adalah perbentangan bajet 2012..so, naseb sume pegawai SPS bergantung pada apa yg PM ckp esok..adakah smbung..or terhenti di sini je..means berakhir tuk tahun nih saja...bagi kami...mungkin hanya jika kontrak ini diserap menjadi tetap...mgkin akan difikirkan kembali utk setia berada di sini...1001 kemungkinan mungkin berlaku...hehe...apa2 pun....we wait n see....

p/s:: x pernah x cited tgu bajet ok??sejak terlibat dgn SPS je pndai tnggu...huk3

jangan lupa namaku





pernah tengok cerita nih??besh sgt...duk tgu jugak tiap malam pas teraweh....sape penah tgk..msti tahu lagu OST dia kn??


ni lirik dia..



Walau aku tidak bersamamu
Jangan engkau lupakan diriku
Walau aku tidak di sisimu
Jangan engkau lupakan namaku
Kerana aku mengingatimu
Kerana aku menyintaimu


Andai aku bisa bertemu mu
dengan senyum ku tadah syukurku
Andai aku bisa menyentuhmu
air mata pasti deras gugur
Kerana aku merinduimu
kerana aku sentiasa menyintaimu ….ooooo
sepenuh hati

Walau kamu jauh di mataku’
Jangan aku hilang dalam kalbu
Saat kamu samar mengingati
Jangan aku terus kau lupakan
Kerana aku sentiasa mengingatimu
Kerana aku sentiasa menyayangimu ohh sepenuh hati

Walau kamu jauh di mataku’
Jangan aku hilang dalam kalbu
Saat kamu samar mengingati
Jangan aku terus kau lupakan
Kerana aku sentiasa mengingatimu
Kerana aku sentiasa menyayangimu ohh
kekasih hati..

Andai aku bisa memelukmu
Pasrah aku tabah diujimu
Andai aku bisa dicintai
Dengan rela menyerahkan hati
Kerana aku merinduimu
Kerana aku sentiasa  menyintaimu

besh kan lagu nih??sgt2...sy suka...kt video xde lagu full...tp kt my little xperia ada..heheh....



AISHETERU


skrg jadik fenomena lagu nih...kt sume radio ade...hik3...aku suke lagu nih sejak citer CINTA MELODI kt astro RIA..sgt2 suka lah...eheh...



Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
saat ku harus bersabar dan trus bersabar
menantikan kehadiran dirimu
entah sampai kapan aku harus menunggu
sesuatu yang sangat sulit tuk kujalani
hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
kadang kuberpikir cari penggantimu
saat kau jauh disana
ooo…

Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
entah penantianku takkan sia-sia
dan berikan satu jawaban pasti
entah sampai kapan aku harus bertahan
saat kau jauh disana rasa cemburu
merasuk kedalam pikiranku melayang
tak tentu arah tentang dirimu
apakah sama yang kau rasakan

reff:
walau raga kita terpisah jauh
namun hati kita selalu dekat
bila kau rindu pejamkan matamu
dan rasakan a a a aku
kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
terhapus ruang dan waktu
percayakan kesetiaan ini
akan tulus a a ai aishiteru

Bridge:
hapus sendiri pikiran melayang terbang
perasaan resah gelisah
jalani kenyataan hidup tanpa gairah
o…uo..
banyak segala misi dan ambisimu
akhiri semuanya cukup sampai disini
dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
kumohon kau kembali


dan ini video lagu nih...dlm cerita tuh...sy suka video nih berbanding official video klip..eheh...sbb ade elang dgn melodi yg kiut miut tuh...hik3




p/s:: signature kisah kasih x de lagi lah...hadoyai...


syian kisah kasih aisya









huhuh...arini adalah 6 oktober 2011 dan esok perbentangan bajet tuk tahun 2012..uhhhu..seves!!!ok2 bukan nk ckp sal nih..ckp sal nih kt entry lain...ok...2 3 hari lepas...duk buka blog orang...n tetiba..tringat ky my baby nih...YA ALLAH...dah 8 bulan x wat pape...last entry pada bulan Februari 2011...syian dia...kalo baby betul nih...da x mo kt mak dia kot..sbb da mula knal orang..betul x?














eheh...muka teringat kat kisah kasih aisya nih..xdelah mcm kt ats nih...gambo kt atas nih propa je lebeyh...hik3 teringat lak kt kiah propa...(suke dgr dia gelak...mcm x penah ade masalah)...oh kisah kasih aisya...syian dia...meh come to mama!! bizi sgt..dgn macam2...dan untuk tahun nih...mcm2 da berlaku kot...ok2..tuk sume yg da berlaku...nanti2 dicoretkan tau...pape pun...kisah kasih aisya nk dihidupkan balik arini...kita tgk camane..hihih...berjaya hidup ke...tkt hangat2 tahi ayam je...ahaks...




p/s::hmm..signatures x jadik plak...da lupe dah cemana...hadoyai...carik singnatures lain plak ah ceni..isk3...



Tuesday, February 22, 2011

KALAU MARAH2...DAPAT APE??

kalo sbut sal marah2....baby yg cute miut pun jdik burok kalo mrh2..kn kn kn??


actually,...baru berbalas SMS dgn mmbe rapat 1 skolah dolu2..hehe..dlm sms pun kluar loghat teranu...kalu duk bace...memg gelak terguling2lah..ye lah...sesama kite je pham...masing2...nk tjuk keterror an menulis loghat ganu sepekat2 mungkin thru sms...smpi kdg2 receiver x pham...hak2..macam2...

n yg paling sy igt spnjg sms tuh berlaku..yg pling sy igt...ke xpuasan hati yg berlaku lah...

"" grr..geramnye....ase nok tohok laut je....biar mkn d ikang paos...puah ati...sari dok wat nyusoh kokrang dok leh...nok ikot pale ye je..."

sy gelak je mmbaca luahan perasaan mmbe sy itu...

"dop pom..tohok ppula mane2...duk sorg2...dop wat skit ati org...pale ye je hop btol...gak org lain pakat kne ikot ah...dop ikot..ngamok...guane igt org x dop ati ke rane??""

lagi berdekah2 sy gelak...mrh benar kwn sy tu...sy lynkn aje...upe2nye dia ade mslah dgn kwn dia..hahaha...sy pun reply...

"" doh wane maroh ngat or?? ngucap gop...sume org ade msaaloh...""

"" piye gop  wat mmbe ambe nih maroh gtu seme er?? sapa thap nok tohop laut paa..beso ngat ke saloh ye or??""

dia reply...

" dop ah..skali dua dak pe gi...ni gak sokmo2 gtu...lame2...gelegop gok ati ambe er...dok cakak ambe nok bekok ati sokmo nye...ni nop nettup doh nih kot.."

"" kalu kite kate nape2...gak jdik baloh lalu......kalu dia kate kite mcm2 doh heboh pom..dop bgkok je dlm ati je...dop ah sapa nok baloh2 ke...geram tau dop??""

huhu....memg mrah benar tuh..huk3...walopun sy x tau ujung pgkal...sy cube tngkn dia...smpi lah dia crita kes sbenarnye...upenye2 kes berat jugak..kalo sy pum...agak buntu jugak nk setlekn masalah itu...dlm kes mcmnih...still kwn sy tuh kne mgalah..tuk setlekn msalah itu...sbb kwn yg  dia gado tuh...keras ati sket...so tpaksa lah mngalah walopun dia pun ade perasaan dia sdrik...huk3...xpe syg...d dunia nih...x nmpak gnjaran mnjadik org yg sabar...namun..kite kne igt...hukum karma...ALLAH ade tuk sume bnde yg kite lakukan..

dosa ke pahala ke...pasti ade balasan...x d dunia..d akhirat lah..

aritu...dlm satu ceramah sy tgk kt opis..ade ustazah tuh ckp...

"" dosa sesama manusia adalah dosa yg x kan diampunkn oleh ALLAH...hanya akn diampunkan oleh sesama manusia itu sdrik...memg manusia x pernah lepas dr buat kesilapan..namun...manusia boleh mengelak dr melakukannya dan meminta maaf sekiranye ianya sudah berlaku...xperlu nk besar2kan pergaduhan...mmberi kemaafan adalah semulia2 akhlak..."

""org yg mmberi kemaafan itu adalah seberani2 manusia d muka bumi...bukan semua org mmpu mmberi kemaafan dgn tulus ikhlas...ade yg zahirnye ckp maafkn...tapi duk ungkit2...duk dendam2...smpi tnggu 1 ari tuk balas dendam tsebut..tuh bkn maafkn...kalau kita maafkan...sume itu skadar d ctu sahaja...tiada ungkit mengungkit dan dendam2 lagi..."

lpas sy ckp mcmtuh..baru lah kwn sy tenang....yg sy bngga dgn dia...dia bkn jnis suka gaduh2 dgn org..dia x puas ati pun..dia diam je..x mau pnjgkan crita..bnde kecik je...cume mluahkan pd yg sudi mndgr...tnpa mnyebut nama si polan2 itu....dia ckp..xpelah...nk wat camane..memg nasb dia kot...kwn2 dia asek wat camtuh kt dia...asek2 dia jugak kne mengalah...1 bnde yg sy mmpu pujuk dia...sy ckp..

"setiap pkr yg berlaku..x kn berlaku tnpa izinNya...thus..apabila bnde nih berlaku...mknenye..ade sbb lah..dia nk uji kamu jdik kuat...penyabar...sbb dugaan DIA trunkn dlm mcm2 bntuk...mcm sy...khilgn mak d kala usia msih muda...d kala msih maanja dgn insan yg bgelar ibu...sume org ade mslah...bukn dia aje...cume mslah msing2 x sama...tapi tetap..setiap org ade mslah...kebijaksanaan seseorg itu diukur melalui cara dia kendalikan maslah...bukan hanya result pekse dia je...""

gelak besar kwn sy tu.,.ahhhaaahahah...ape yg kite dpt kalo kite mrh2??x dpt ape2 pum..dpt dosa ada ah..duk mngtutuk..duk perli2...duk ungkit2...duk mrh2..duk ikot sgt hasutan syaitan...kalo lah bsabar sket..istighfar byk2...byk ganjaran kita dpt kn??
















Dosa mnyakitkn hati org dgn perli2...ungkit2...mrh2..pun x dpt...pahala lagi dpt..n lg besh..dpt menumpaskan hasutan syaitan durjana...kn kn kn??hik2...lagi besh...kalo thn marah tuh..istighfar...then amik wudhu...solat..byknye pahala dpt...ALHAMDULILLAH....




Monday, February 21, 2011

PENANTIAN

just to share lagu baru yg dilayan oleh saya skrg...dkongsi oleh my osmet..kak shada a.k.a kak long..huk3...





PENANTIAN- KERTAS BAND


Bulan dengarkan lantunku
Bintang temanilah aku
Terangi gelap malamku

Aku ingin engkau tahu
Ku kan selalu menunggu
Hilangkan rasa letihku

Bila nanti kau mengerti
Kumohon terangi aku

Dalam hatiku
Ingatkan aku
Untuk menahan rasa hati lelahku
Yang slalu ...
Rindukan tawamu dalam hatiku

Hanya dirimu ...
Beri malamku yang menghiasi jiwa
Yang rapuh
Terlalu merindumu
Hoo oo ooo....

Bila nanti kau mengerti
Kumohon terangi aku .....

Dalam hatiku
Ingatkan aku
Untuk menahan rasa hati lelahku
Yang slalu ...
Rindukan tawamu dalam hatiku
Ingkatkan aku ku kan tetap menantimu
Hingga hati itu
Kan jadi milikku huuu...uu....

Monday, January 24, 2011

DI SAAT KU MENCINTAIMU...





Mengapa kau pergi, Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu,
berharap engkau jadi kekasih hatiku,
Malah kau pergi jauh dari hidupku,

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Semoga engkau kan mengerti, tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta
Maaf sungguhku tak bisa, untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta





besh sgt lagu nih kn??huk3...sgt susah nk trima knyataan bile trpaksa mlepaskn insan yg kite syg d saat kite terlalu mncintainya kn??itulah KEHIDUPAN.....






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...